den här världen

foto Malou Lundin


Det kommer så mycket ord,
från alla håll & kanter.
Människor, 
med olika historier, 
med olika tankar.
Erfarenheter, 
alla blandas till något större, 
till något med mer
perspektiv. 

Det finns så många nya ögon, 
det finns många bekanta.
De lyser av förundran, 
av tankar, 
frågor.
Förhoppning.
& inte minst,
glädje. 

För ibland kan världen kännas svår,
orättvis kanske,
ologisk.
Men ibland, 
vid små tillfällen,
som blir till stora, 
kan den förvånas.
Kanske inte rätt ord? 
Men så ibland slår den till, 
världen,
& visar sig från sin rätta sida.
Den placerar glädje i människor, 
människor som gläds åt varandra.
Den placerar hopp,
tankar 
& mäktiga ord.
Den kan placera kraft, 
som gör att man orkar
& som gör att man vill. 
Den kan kännas svår, 
kanske orättvis,
men den kan även kännas så 
hoppfull & glädjande 
& rätt. 

Jag lever, 
det kanske är det som några av er hoppas på att höra.
Jag gör, 
det som jag är bedd att göra.
Jag känner,
så otroligt mycket just nu.
Jag ser,
en vacker plats som växer sig större 
& starkare för varje dag.
Jag hör, 
ett ljud som är mäktigare än allt annat
~ tystnaden. 

Kommentarer

  1. Åh, så vacker text! Jag har varit lite fast i det svåra, ologiska och orättvisa ett tag - mest sett den sidan av världen, men är påväg ut ur det nu. Och denna text hjälper! Ska skriva ut den och sätta upp den på väggen när jag kommer tillbaka till Umeå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vännen, det värmer. Ibland är det svårt att ens forma ord som ändå beskriver, men inte blir till en speciell situation.
      Låter fantastiskt, det värmer. För visst kan världen överaska, både positivt och negativt...

      Radera

Skicka en kommentar