Många tankar.

Nu är det många som pratar.
Det är mycket ord i luften.
Det finns många tankar,
vissa formade till ord
andra fortfarande vilande.
Vissa brännande,
frätande.
Andra trygga,
vilande.



I mina tankar finns ljuset.
Hur solen formar sig,
kryper sig fram ovan bergen.
Hur den om natten håller mig vaken.
Hur den flammar,
värmer, 
målar.
Dämpande ljus,
vilande.
Dansande i djärva färger,
okontrollerat,
utom räckhåll.

Lika så dras mina tankar till människor,
färgade, formade
av något större,
något okontrollerat.
Hur människor kan lysa,
dämpat, vilande
eller i djärva färger 
& häftiga ljusfenomen.
Hur människor kan värma,
men även hur de kan släcka ner, 
förändra & skymma.
Skymma de vackra människor,
de med glädje, 
med värme, 
med trygg energi.

Tankarna far till de människor
som inte låter andra skina,
som drar energi från alla i sin omgivning.



Mina tankar dras dock oftast till de
som ger. 
Som ständigt värmer,
som sprider 
& som bryr sig.
Mina tankar går till sådana människor,
som jag har turen att få ha i min 
omgivning,
som jag får ta del av.
Som sprider ljus, 
som delar med sig av det 
& som gläds över andras ljus. 

Kommentarer

  1. Människor är fascinerande, tänk att vi är alla olika men i vissa delar lika. När vi tågluffade så kunde vi sitta på en parkbänk länge bara för att titta på alla människor som passerade!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar