Bevarade ord.



Allt har sin tid,
allt har sin rytm.
Det finns ögonblick, 
sekunder,
stunder,
skapta för allt som 
händer.

Skräddarsydda för just den där
stunden. 
Jag tror att det finns 
en mening.
Anledning. 

Nu var den här tiden inne,
lämnar en tomhet,
kanske ensamhet.
Trots att jag inte är helt
redo.
Tiden springer
& världen spricker. 

För allt har sin tid, 
sin rytm.



Så fantastiska krafter,
så enkla ord.
Nedskrivna, 
pausade för en tid 
& nu var det dags, 
tiden var inne,
för att trycka på 
play.

För det var orden jag behövde,
som formades för länge sedan,
25 juli 2014.
Som blev levande väldigt nyss,
som tog form
 hos mig. 
Nedskrivna på ett papper,
tryggt förvarat i ett 
brev.
Följt mig nästan överallt,
om tiden skulle råka
infinna sig
just där & då. 
& nu var det dags att trycka på
play. 


∞ 

Så när jag trodde det lagt sig,
alla de stormar inombords.
Kommer fler ord, 
dessa formades i stunden.
Levande,
självklara.
Ord som jag aldrig vill sluta höra,
som jag vill ska vara den verklighet
jag
får leva i. 
Skapta av en röst,
som jag
 kanske 
får höra igen
men som befinner sig
så långt borta.
Som håller om mig,
tröstar?
kanske. 
Mest lämnar den en 
enorm
längtan. 
Efter något som 
aldrig
kommer ske. 

Men allt har sin tid,
allt har sin plats. 
Men ibland,
vid vissa tillfällen,
blir jag osäker, 
på om det verkligen finns
en mening
som väntar
där bakom. 


Så nu när världen är så väldigt
sprucken.
Då flyr jag dit,
vad var det du sa?
vad var det du kallade det? 
Ja, 
till mitt hem
som helt plötsligt ekar. 

Även om jag önskar att den här världen
har en knapp, 
med ordet 
paus.
Så finns det vara en knapp, 
play. 
Men allt har ju sin tid,
sin plats, 
sin rytm.
eller? 


Kommentarer