snöstorm



Så rullar tiden på.
Så rullar kilometerna förbi.
Så rullar människors ansikten,
i ett myller,
i en dimma.

Men så finns det vissa som fastnar.
Den där mannen med sitt sneda leende,
som förstår & i smyg ber om ursäkt
för världen runt omkring. 
Kvinnan med sina små händer,
som av tacksamhet kramar mina.
Den kära vännen som 
håller om mig
när jag inte insett att det var 
det som jag behövde.
Den andra som får mig att 
glömma
den värld jag är instängd i.

Så rullar allt förbi, 
rör sig inom mig.
Slåss med tankar & känslor 
som jag 
egentligen 
inte känner. 

Så snurrar allt runt 
i en snöstorm 
utan sikt.
En otroligt härlig snöstorm.
Min snöstorm.



Men så helt plötsligt,
där borta, 
efter oräkneliga kilometer.
Där dyker de upp, 
de mäktiga & obeskrivliga.
Det stora & omslutande.
Det som tar ner en på jorden & gör mig så liten.
Ett hem, en dunge, ett lugn i snöstormen.
Så är den kära vännen där igen, 
'en oplanerad paus, 
utan projekt, 
med dig i lugnet. 
Det är det som behövs.'

& visst är det så.

Så jag flyr, 
under de timmar som jag
har kvar.
Flyr iväg i min yrande
snöstorm. 

Kommentarer

  1. Det verkar ha varit en frigörande snöstorm! Du är verkligen duktig på att formulera dej....kommer orden av sig själv ?! Din far o Erik tyckte också det var vackert skrivet men dom har annat i huvudet...en nyköpt transporter, frågan är hur många skotrar som ryms...suck!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar