En egen värld.



Det knarrar under skorna.
River lite i kinderna.
Rosiga kinder kommer möta mig i spegeln när 
jag kommer in igen.

Solen söker sig fram mellan träden,
stammarna förvandlas till guld
i skenet.

Jag funderar,
haha som alltid..

Idag om förluster & om vinster.
Glöm aldrig vinsterna, 
påminner jag mig själv.

För varje förlust har en gång varit en vinst. 

Det är bara ett så kasst system, 
att vinsten oftast känns för en sekund, 
men förlusten 
blir du aldrig av med.

Det är inte en engångs händelse, 
den får du bära med dig
& känna
varje gång du saknar eller längtar.
Varje gång du blir påmind.
När du vaknar & inser att det inte var en dröm,
då du förlorar igen.



Jag vill bort från det systemet nu.
Det äter för mycket av mig,
drar för mycket & bromsar mina steg.

Jag vill bygga upp min egna värld.
Vara fjäderlätt på stegen,
dansa.

Bygga upp min värld i ensamheten
& bjuda in till nya vinster.
Människor man aldrig trodde man skulle få ha nära.

Låt oss bygga upp en egen värld,
bortanför alla andras
& aldrig snegla ditåt igen.

En värld där förluster får ta den tid de behöver.
En värld där känslorna får ta plats,
mina & andras. 
Stora som små.

Där får vi vara våra egna. 
Där är vi vilda för vinden, 
där månskenet klär min hud.

Mina fotspår speglar min historia 
slingrande fram längst 
stigar & vidder.

Stjärnorna får gnistra & natten är vår.
Halsen får bubbla av champagnen 
där i mörkret
där vi dansar i våra underkläder
till musik 
som ingen annan hör.

Snön är konfetti från himlen 
smälter på kinden, 
fastnar i håret.

Där alla bär sina trasiga bitar
with grace


Låt oss söka efter magi, 
lita på tiden.

& varandra.

Med äventyr, nya syner.
Nya känslor & beröring.
Låt oss påverka varandra, 
påminna om det här livet.

Ställa frågor utan svar.

Låt oss snegla på varandra.
Vara tysta tills den andra pratar.
Låt eldens ljus 
fladdra, värma & 

skapa speglar i våra ögon.

Där vill jag ha kraft i mina steg,
energi att känna igen.
Leva med förluster som livet bär.

Jag vill dansa i mina underkläder,
med bubblande champagne.
Med den fantastiska mörkret runt mig.


En sådan värld. 
Med eld, känslor, natur, snö, kyla, rörelse, liv
touch, värme, närhet 


Med knarr under skorna
riv i kinderna. 
En sol som målar världen i guld
med konfetti från himlen,
snö.

Med leende & välkända ögon.
 Kramar & dans.

En egen värld,
där det är annorlunda. 

Kommentarer