den är annorlunda.




Benen styr,
jag vet inte egentligen
vart jag är påväg.
Jag vet inte vart jag ska,
men benen har siktet inställt
på ett
hemligt 
mål 
där borta någonstans. 
Men de är välkända stigar,
som jag vandrat många gånger
förut.
Välkända dofter,
vindar.
Ljuset faller genom träden
precis som de 
ska.



Men idag är något annorlunda.
Doften är av solvarm
jord.
Det är grönt,
lysande.
Ljuset dansar mellan träden,
en egen rytm. 
Vinden leker med mitt hår
& delar sig mellan mina 
fingrar.
Men luften,
den är annorlunda.
Idag är luften fylld av en värme
& något mer...


Sedan är jag framme, 
om det nu är så
att jag någonsin kan
komma fram.
En plats där jag har befunnit mig
fler gånger än jag kan räkna.
Som mina fötter känner så väl.
Här leker ljuset,
det dansar. 
Samtidigt som himlen 
sänder sina tårar
till en redan mättad jord.
& luften
den är annorlunda.
Nu är den fylld av en värme
& ensamhet. 

Kommentarer