inom fyra väggar.

Inom fyra väggar.
Där rymmer det otroligt mycket
Arbete
Känslor
Trygghet?

Inom fyra väggar
kan man bygga fram en 
värld.
En egen värld.
Som man kanske
får gömma sig i 
för en stund.



Inom mina väggar
finns det plats 
för mycket.
Nästan för mycket.
Där gömmer sig 
minnen,
känslor i oändlighet
rädslor
vilja
ibland kanske 
ångest?

Det kan jag prata mycket om
vad som finns 
inom mina väggar.
Helt plötsligt har jag så många 
ord att använda.

Vissa saker kan jag beskriva,
andra inte.
Vissa saker kan jag förstå,
andra inte.

Men inom mina väggar
är fjärilar en underdrift,
inom mig bor ett zoo,
en djungel full av vilda, 
otämjda,
fladdrande känslor.

& hur mycket skada 
som detta zoo skapar,
hur mycket skada
alla de där orden än gör
så vill jag att de ska 
få stanna 
hos mig. 
För det är mycket som
man bara får se,
som jag inte får veta
eller förstå.
Men kanske en dag
får jag svaret på 
allt? 

Men varför planera,
Tänka sönder,
det som jag ändå inte 
kan
veta förrän jag är där.
Det där är något jag får se
när den dagen kommer.
Vi får se. 

Kommentarer