storm.





Vart är jag när jag behöver mig?
Den där lugna, trygga
för det stormar,
det blåser nu.
Det vindstilla är som bort blåst,
kvar är en röra,
en storm.
& jag, 
jag tycks ha följt med i vindarna.
just när jag behöver mig själv.
vart är jag när jag behöver mig?


Samtidigt fylls jag av ett lugn
jag försvinner till platser med trygghet, 
lugn, harmoni.
Där tankarna får vila, 
paus.
Där beslut & förväntningar kan läggas åt sida.
men det fungerar bara för en sekund.

Vart är jag, hur hamnade jag här?
Glädje, så stark & intensiv.
Drömmar, så svävande.
ångest så stark.
Framtid, så trasig.

Så kommer vågen, 
rusande, 
stark & snabb, 
& för en stund är jag fångad, 
fångad i alla de där känslorna som 
jag knappt vågar känna,
alla letar sig ut.
I ett virrvarr.

Mitt i allt söker sig tonerna fram,
tar mig med till andra platser,
säger att en dag är det min tur. 


Kommentarer