Vindstilla stunder


Vindstilla.
Det är ett ord som beskriver så otroligt mycket.
Det är en känsla, ett ögonblick, en värld i stillhet. 
Det är ett ord som beskriver hur det är när det inte blåser. 
Det är ett ord med en klang som gör att något djupt där inne förstår & liksom klickar till.

Det är ett ord med makt.
Ett ord som ger lugn & skänker en otrolig, magisk, tanke. 
Det är ett ord.
Det är bokstäver.

Vindstilla stunder.
Det är ett begrepp som jag mest håller för mig själv.
Det är stunder, ögonblick, när en magisk känsla infinner sig.
Det är en stund när jag har världen för mig själv.
Det är en stund som är så nödvändig.
Det är en stund som är min. 

Därför döper jag även den här sidan till det.
Vindstilla stunder.
För det är min sida, mina ord & bilder.
Det är ord som jag egentligen vill behålla för mig själv.
Det är stunder som jag vill bevara, för mig själv. 
Det är något som betyder så mycket för mig. 
Det är makt.
Det är tankar.
Det är ögonblick.
Det är vindstilla stunder för mig. 

Kommentarer