jag andas





Ja, jag lever.
Ja, jag andas. 

Det är en spännande tid, 
en tid med tankar, 
med kraft
~ ibland.

Mina tankar svävar alltid lite ovanför,
är alltid på någon annan plats.
Jag drömmer, 
om ett liv med:
lycka
glädje
trygghet
kärlek
omsorg
tystnad
musik
dans 
sorg
känslor
frihet.
Jag drömmer om ett liv som är mitt,
om en framtid som är min.

För är det inte nu som man blir påmind,
om mörkret som tynger vår värld.
Om människor som inte är bland oss längre.
Nu är en tid med tradition,
där ljusen brinner.
Mörkret håller tryggt om mig,
och doften av frusen mark finns, 
men endast när man tänker på den.

I den tiden tänker jag på morgondagen,
på människor som jag ännu inte mött, 
på korsade vägar, 
på mitt öde,
på min framtid,
på min tid.
Ja, jag lever,
ja, jag tänker, 
ja, jag kämpar. 


Kommentarer