Dagarna som går.





Igår fall det tyst
regnet.
Det föll på det bleka plåttaket,
samtidigt som jag 
envist
överröstade det med
alla höga toner.
Samtidigt 
som rummen 
fortsatte sin förändring 
i stugan. 
Samtidigt 
som ord kom
resande
 från en plats 
rätt långt härifrån. 


Idag spred sig ljuset
varmt & ombonat.
Solen värmde min hud,
samtidigt
som den spred en doft 
av varm jord omkring sig.
Den spred också en varmare 
ton, värmde upp alla färger.
Men idag kom inga resande ord.


Så imorgon,
vad väntar då?
Väntan, längtan? 
De tar sig alltför lätt förbi
tålamodet.
För vad väntar imorgon?
Nästa vecka?
Om några år? 
Hur mycket ska min hjärna
hinna
tänka på något jag inte
har en aning om? 
Det är ibland rätt
imponerande.

För i mitt huvud spelas det upp en film,
där du är inblandad,
du lilla människa. 
Är jag med i din film?

Kommentarer