i dina händer.




Just nu har jag så mycket
tid.
All denna tid skapar tillfällen
för alltför många tankar.
Dessa tankar är ibland
drömmande,
ibland skrämmande. 

Dessa tankar för mig ibland till olika
personer.
Till fantastiska människor
som jag fått 
möta. 
Människor som känner mig,
vissa bättre än andra.




Jag vet att de finns personer som
jämför människor med
lökar eller
Ryska dockor 
~ skapta i olika lager.

Själv tänker jag oss människor 
inte helt olika
träd. 
Vi har ett inre, 
en grund.
Olika erfarenheter, 
tid, 
glädje, sorg 
& smärta,
Tillsammans 
skapar de lager efter lager, 
likt årsringar. 

Vi växer,
tar olika form.
Olika vägar. 
Ingen finns det som har samma
mönster
som just du. 

Människor lär känna varandra olika väl,
klickar,
fungerar,
som gjorda. 
Får ta del av allt fler 
av dina 
årsringar.
Men på något sätt,
något skrämmande sätt,
tror jag att det enda sättet 
för att kunna se den där 
årsringen 
som är placerad i mitten,
i början,
för att få se & förstå den 
måste man hugga ner trädet.

& hugger du ner ett träd
är det helt
 i dina händer. 

Kommentarer